Når været blir kaldt og snø, kan det være fristende å gi opp ideen om å gå ut og trene. Imidlertid er det fortsatt mange måter å holde seg aktiv i vintermånedene. Ski, snowboard, sledding, trugetur, skøyter og andre vintersport er alle gode måter å fortsette å bevege seg under de kaldere dagene på året.

Heldigvis kan du imidlertid ta skritt for å beskytte deg selv og andre mot potensielle skader og helsefare. Her er noen anbefalinger som hjelper deg med å holde deg trygg hvis du deltar i vintersport:

1. Hold orden på været og vær varm.

2. Bruk verneutstyr.

3. Ta med en venn.

4. Kontroller utstyret ditt.

5. Pakk smart

Likevel, som andre sportslige aktiviteter, kan vintersport være risikabelt. For eksempel, i løpet av hver sesong, opplever skiløpere og snowboardere i gjennomsnitt 49 katastrofale skader (inkludert lammelser, ødelagte nakke / rygg og / eller livstruende alvorlige hodeskader), ifølge National Ski Areas Association. Deltakelse i friluftsliv om vinteren bærer risikoen for å bli skadet på flere måter, alt fra hjernerystelser til knuste bein til frostbit.

Før du går ut, sørg for at alt utstyret ditt virker som det skal, og i god stand. Du vil kanskje også velge vintersporter og tilbehør med innebygde sikkerhetsfunksjoner. Samlet sett vil disse anbefalingene hjelpe deg å holde deg trygg når du deltar i atletiske aktiviteter i vinter.

Hvis du drar ut på en guidet tur, er alt du trenger; vann, solkrem og en matbit. Men hvis du planlegger et off-trail-eventyr, fyll en sekk med følgende: flere flasker vann, mat med høy næringsinnhold som granola (pakke mer enn du tror du trenger), et lite førstehjelpssett, lomme kniv, kompass, ekstra klær, brannstartsett, guidebok og kart. Det kan ved første øyekast virke som mye, men du vil definitivt være lei deg hvis du ikke har disse elementene når trenger dem.